Gokken is leuk.

De meeste mensen zijn het daarmee eens

Gokken is een mix van games en prijzen. Een beetje zoals het spelen van een video of bordspel dat echt geld aan de winnaars betaalt.

Maar het kan snel bergafwaarts gaan.

Gokken kan leiden tot verslaving. Het kan je op een verwoestend pad plaatsen dat bezaaid is met de gebroken gezinnen, verbroken relaties en financiële ondergang van degenen die het voor je hebben gelopen.

Gokkers – van alle soorten, maten, leeftijden en achtergronden – bevinden zich elke dag op dit pad. U hoeft niet verder te kijken dan Reddit als bewijs.

Hier zijn enkele koppen van de eerste pagina: *

“Hoe ik al mijn spaargeld in een paar maanden ben kwijtgeraakt”

“Helpen? Kan zijn? Ik weet het niet”

“Mijn ziel, het gaat dood”

“Ik verloor $ 1800 aan CSGO-skins in 3 weddenschappen”

“Opnieuw verknoeid”

“Ik ben 26, heb hulp nodig.”

“Dag 1: deze keer zal het blijven”

“Rebound – geen controle”

“Ik ben 25 jaar oud en kom in de buurt van $ 100k in het gat.”

“Ik verloor net £ 140.000 in 5 minuten”

Enge dingen … en dat is allemaal gepubliceerd in de afgelopen maand. En er is nog veel meer waar dat vandaan kwam.

Reddit is maar één voorbeeld. Met één zoekopdracht van Google naar ‘verhalen over problematisch gokken’ kom je hier een lijst met droevige verhalen tegen. * Of lees hier over Justin, * waar je meer te weten komt over zijn verslaving aan sportweddenschappen – inclusief hoe hij uiteindelijk $ 80.000 kwijt is geraakt op de hoogte- en dieptepunten die voortvloeien uit gokken op sport.

Het punt om dit allemaal te delen, is om je te laten zien hoe gevaarlijk gokken kan zijn. Hoe reëel dit probleem is en hoe destructief het kan zijn voor alle betrokkenen, niet alleen degenen die worstelen met de verslaving.

Meer dan alleen bewustzijn willen we echter dat mensen weten hoe gokverslaving eruitziet, hoe ze behandeld kunnen worden en hoe ze hunkeren naar bedwang kunnen houden, zodat verslaafden hun slechte gewoonten eindelijk aan de weg kunnen zetten.

… voordat het te laat is. *

Tekenen van een kansspelprobleem

De eerste stap naar het overwinnen van verslaving is het realiseren wanneer je een probleem hebt. Om dat te doen moet je in staat zijn om de symptomen te herkennen.

Addictions.com zegt dat 80 procent van de Amerikaanse volwassenen elk jaar gokt. En dat 3-5 van de 100 gokkers worstelen met een bepaald niveau van verslaving. *

Dit vertelt ons dat veel mensen worstelen met gokproblemen. Maar we realiseren ons dit misschien niet, omdat we niet weten hoe de symptomen van gokken met problemen eruit zien.

Dus, hier zijn enkele symptomen die aangeven dat u of iemand die u kent mogelijk een gokprobleem heeft:

  • Kan gokken niet stoppen. Mensen die voor de lol gokken, hebben beperkingen in tijd of budget waar ze zich aan houden. Probleemgokkers doen dat niet (of hebben moeite om zich eraan te houden).
  • Gokken met geld dat u zich niet kunt veroorloven te verliezen. Er is geen scheiding tussen ‘leuk geld’ en ‘rekeningsaldo’.
  • Chase-verliezen. Probleemgokkers blijven gokken nadat ze zijn verloren om te proberen hun verliezen terug te verdienen, zelfs als dit betekent dat ze meer verliezen en / of spelen met geld dat ze niet kunnen verliezen.
  • Ga naar uitersten om geld te vinden voor gokken. Dit kan het gebruik van studieleningen zijn, het lenen van geld van familie en vrienden, het afsluiten van bank- of betaaldagleningen of zelfs toevlucht nemen tot diefstal of hocken wat u of iemand anders bezit.
  • Gokken wordt de eerste prioriteit. Het komt eerst voor familie en vrienden, wat betekent dingen missen zoals datumnacht, werk, vakanties en schoolevenementen.
  • Ernstige en frequente stemmingswisselingen. Gokken kan allerlei emoties oproepen, variërend van frustratie, wroeging, ambitie, opwinding, depressie en woede.
  • Vermijd vrienden, familie of collega’s die bezorgdheid hebben getoond over iemands gokken.
  • Iemand die zijn huis, auto of baan kwijt is – of zijn nutsvoorzieningen heeft uitgeschakeld – als gevolg van hun gokken.
  • Sluipen of liegen om hun gokken te verbergen.

Klinkt dit zoals jij? Dan zullen de volgende secties u informatie geven die u op het pad naar herstel zal zetten.

Als deze symptomen iemand beschrijven die u kent, zal uw eerste taak waarschijnlijk die persoon confronteren. Om uw bezorgdheid te uiten en hen aan te moedigen om hulp te zoeken.

Er is een goede en foute manier om hiermee om te gaan. Hier zijn enkele suggesties:

Wat te doen

  • Krijg hulp van andere mensen in soortgelijke situaties (partners of vrienden van een probleemgokker). Een suggestie is om Gam-Anon te bekijken.
  • Onthoud de positieve eigenschappen van uw partner / vriend.
  • Uitleg over kansspelprobleem bij kinderen.
  • Wees kalm als je met je vriend of partner praat over zijn / haar gokken. Laat hen de consequenties kennen van het verdergaan op dit pad.
  • Laat hen weten dat u hulp zoekt namens hen vanwege de manier waarop het hen en degenen in hun leven beïnvloedt.
  • Begrijp de tijd en moeite die de behandeling inhoudt (zodat u zich kunt voorbereiden).
  • Neem de controle over uw financiën (overzichtsverklaringen), of zoek iemand die dat kan (namens uw vriend of familielid).

Wat je niet moet doen

  • Predik of praat. Verlies de controle over je emoties niet.
  • Maak bedreigingen of geef ultimatums uit (tenzij je door zult gaan).
  • Vervreemd de persoon van het familieleven of activiteiten.
  • Verwacht onmiddellijk herstel of dat alle problemen worden opgelost zodra het gokken stopt.
  • Borg de persoon / partner / vriend.
  • Verdoezelen of ontkennen het bestaan ​​van het probleem voor uzelf, het gezin of anderen.

Dit is een delicate situatie, en als u er verkeerd overheen gaat, kan dit escaleren, mogelijk zelfs de behandeling uitstellen.

Behandeling voor het overwinnen van een gokprobleem

De volgende stap is behandeling.

Experts zeggen dat behandeling niet hetzelfde is voor elke verslaafde. Elke verslaafde moet het type behandeling vinden dat het beste voor hen werkt.

Hier zijn enkele opties:

Gambler is anoniem

Dit zijn groepsbijeenkomsten waar mensen delen en ondersteuning bieden.

Cognitieve gedragstherapie

Helpt mensen gedrag te veranderen, zodat ze positievere acties ondernemen om met stress of andere triggers om te gaan (in plaats van gokken).

Je kunt bijvoorbeeld een hobby vinden, een nieuw bedrijf beginnen of iets anders doen om de spanning of rush die je krijgt van het gokken te vervangen. Andere ideeën zijn oefenen, manieren vinden om uw geldproblemen op te lossen (van gokken) of met een hulpverlener praten.

Ongeduldige behandeling

Dit geldt ook voor een verblijf in een ziekenhuis, zodat u 24-uurszorg kunt krijgen. Dit omvat vaak intense therapie en counseling om de kans op terugval te verkleinen. Dit is meestal voor extreme gevallen die heeft geleid tot financiële, juridische of sociale problemen.

Welke optie u ook kiest, onthoud dat terugval gebeurt. Het heeft geen zin om jezelf erbovenop te slaan. In plaats daarvan, leg gewoon al uw aandacht in het zo snel mogelijk terugbrengen van de wagen. *

Omgaan met Gambling Cravings

Een terugval kan normaal zijn, maar je hoeft er niet bang voor te zijn. Niet als je leert omgaan met onbedwingbare trekjes.

Een van de beste manieren om om te gaan met onbedwingbare trek is om te begrijpen wanneer en waar deze verlangens gebeuren. Wat triggert ze? Hoe zorgen ze ervoor dat je je voelt?

Veel gokverslaafden bijvoorbeeld:

  • Voor de adrenaline-kick. Voor opwinding.
  • Om meer sociaal te zijn. Om verlegenheid te overwinnen.
  • Om problemen te voorkomen.
  • Omdat ze eenzaam zijn of zich vervelen.
  • Om stress te verlichten of te verlichten.
  • Om geldproblemen op te lossen.

Als je weet dat dit soort situaties of gevoelens je aansporen om te gokken, kun je een strijdplan maken. Je kunt je voorbereiden op de volgende keer dat je een verlangen krijgt – misschien zelfs helemaal voorkomen.

U kunt bijvoorbeeld:

  • Krijg een tweede baan of start een nevenactiviteit. Dit zal helpen bij het oplossen van geldproblemen, u haasten, meer sociaal zijn en de verveling herbeleven.
  • Je kunt oefenen. Doe dit zodra je wakker wordt, van het werk gaat of voordat je gaat werken. Dit kan helpen om stress te verlichten, verveling en kan je helpen socialer te worden als je naar een sportschool gaat.
  • Coach een team (misschien van je kind). Hierdoor word je socialer, breng je tijd door met je kinderen, herleef je stress en verveling en krijg je een kick.
  • Leer te mediteren. Dit is vooral handig als u een verlangen voelt. Je stelt het uit voor de 5 of 15 minuten die je mediteert, terwijl je tegelijkertijd stress en verveling verlicht. Je kunt ook een massage krijgen.

Er zijn zoveel dingen die je kunt doen. Vind een hobby, neem een ​​vakantie of misschien maanlicht aan de kant als een freelancer.

Wat je ook doet, ik heb uit ervaring (stoppen met roken) geconcludeerd dat druk bezig blijven, een ondersteunend netwerk hebben en een “plan b” voor echt sterke hunkeren, de winnende combinatie is om een ​​verslaving te overwinnen.

Vanaf hier is het een kwestie van het werk in doen, geduld hebben en het plan doorzien.

Hoe te voorkomen dat je het online overdrijft

Of je nu een complete verslaving hebt of bang bent dat je er een zou ontwikkelen (sommige mensen hebben meer verslavende persoonlijkheden dan anderen), het is een goed idee om te weten hoe je jezelf kunt beletten online gokken – ook al is het maar tijdelijk.

Een van de beste manieren om dat te doen is door een zelfuitsluitingsprogramma te gebruiken. De beste manier om zelfuitsluitingsprogramma’s te beschrijven is als een zelfopgelegde time-out voor volwassenen.

Deze programma’s zijn verplicht voor gelicentieerde online casino’s die actief zijn in staten zoals New Jersey, Delaware en Nevada.

Elk casino behandelt het proces van zelfuitsluiting anders. Maar hier is hoe casino’s in New Jersey het doen:

  • Persoonlijk – Je gaat naar een van hun casino’s en vraagt ​​om op hun zelfuitsluitingslijst te worden gezet.
  • In persoon: u dient persoonlijk een aanvraag in bij de New Jersey Division of Gaming Enforcement op een van hun fysieke locaties. U kunt het ook mailen.
  • Online – via hun website, gebruikmakend van hun registratie van zelfuitsluiting. *
  • Online – Je doet dit via je spelersaccount.

De opties die ze je geven zijn een jaar, vijf jaar of levenslang. Maar dit zal variëren van casino tot casino. PokerStars, laten we je bijvoorbeeld kiezen uit:

  • 12 uur
  • 24 uur
  • 7, 30, 60 en 120 dagen
  • 6 maanden
  • Langer dan 6 maanden

Wat belangrijk is aan deze programma’s, is dat ze je onder geen enkele omstandigheid je laten spelen als je jezelf hebt uitgesloten. Zelfs als je smeekt, huilt of smeekt om je account te laten herstellen.

Bovendien, als je jezelf bij een casino uitsluit, zoals een uit New Jersey, moeten ze je op een lijst zetten zodat je niet mag spelen in een casino dat ze bezitten, of in een casino in de staat.

Natuurlijk zullen ze niet iedereen kunnen stoppen. Er is enige persoonlijke verantwoordelijkheid bij betrokken. Je moet alles doen wat je kunt om te voorkomen dat je online inlogt of dat je naar hun live casino’s gaat.

Maar wat als je echt geen probleem hebt? Wat als je gewoon een manier wilt om jezelf te beperken?

Als je jezelf niet wilt verbieden, is een andere optie om een ​​bestedingslimiet op te leggen. Ik heb deze optie niet gezien bij te veel offshore online casino’s. Het is echter een andere optie die legale online casino’s moeten hebben:

Volgens de website van Borgota:

Bestedingslimieten stellen u in staat uw dagelijks verlies te beperken. Zodra u een waarde voor een bestedingslimiet opgeeft, waarschuwt het systeem u telkens wanneer u uw limiet overschrijdt. Deze waarschuwing wordt gegeven wanneer u zich aanmeldt voor een pokerspel of casinogame of als u zich registreert voor een toernooi en als de waarde voor ‘toegestane uitgifte’ wordt overschreden voor die dag / week / maand. De waarschuwing wordt ook gegeven tijdens rebuy / add-on transacties.

Dit is niet zozeer een verbod, maar het is een “opsteker” dat je in de buurt bent of al je budget hebt overschreden. Het kan een geweldige manier zijn om te voorkomen dat je het overdrijft als je gevoelig bent voor spelen zonder aandacht te besteden aan je bankroll.

De bottom line – je hebt veel opties om jezelf te helpen bij online gokken, of je nu wilt voorkomen dat je overdrijft, een time-out neemt of helemaal stopt met spelen.

Conclusie: waar anders kunt u hulp vinden

Er is maar zoveel dat we kunnen zeggen, doen of opnemen in een gids als deze. Het lost je gokprobleem zeker niet op.

Maar er zijn veel online bronnen beschikbaar om mensen met gokverslaving te helpen. Ze zullen je problemen ook niet meteen oplossen. Maar ze KUNNEN je op de goede weg krijgen.

Hier zijn enkele bronnen waarvan we denken dat je moet beginnen met:

  • Gamblers Anonymous *
  • National Council on Problem Gambling – Ze bieden live chat-, telefoon- en tekstondersteuning. *

Er zijn ook veel lokale programma’s, namelijk groepsondersteuning, therapie en behandelingsprogramma’s. Een snelle Google-zoekopdracht voor ‘kansspelen voor uw stad / staat’ moet u veel opties bieden.